Ce mancam inainte si dupa exercitiile fizice

dermatocosmetice

Hai sa recunoastem : sa ai un stil de viata sanatos presupune organizare si disciplina, iar aceste aceste aspecte sunt cateodata greu de atins in tumultul vietii cotidiene. Sportul este o componenta estentiala cand vine vorba de un stil de viata sanatos, dar, alimentatia este pilonul de sprijin.
Nutritia adecvata prin alimente  ne poate oferi energia si recuperarea necesara inainte si dupa antrenament. Organismul nostru este o masinarie ce are nevoie de combustibil pentru a functiona la capacitate maxima. Desigur, pe langa ce mancam este la fel de important si cand mancam.
Dar hai sa vedem cum trebuie sa arate meniul nostru inaintea si dupa efectuarea exercitiilor fizice :
Ce mancam inainte de antrenament?
Daca nu te alimentezi corespunzator inainte de antrenament te vei simti lipsit de energie si nu vei da randament, mai mult decat atat, riscul de a te accidenta e mai mare. Inainte cu doua ore de antrenament poti lua o masa ce contine carbohidrati si proteine, de exemplu o portie de paste cu carne de pui si legume iti asigura energia necesara. Daca nu ai avut timp de o masa si esti pe fuga, poate tocmai ai iesit de la birou, poti lua inainte cu 30 de minute o gustare plina de energie ce consta intr-un baton de cereale si un fruct.
Ce trebuie sa intelegi e ca ai nevoie de carbohidrati. Carbohidratii sunt furnizorii principali de energie. Acestia se  descompun in glucoza,  ce intra in celulele noastre musculare si ne ofera combustibilul necesar pentru a efectua exercitiile la capacitatea noastra maxima.
Pe durata antrenamentului...
Hidratarea este foarte importanta. Ai grija sa te hidratezi chiar inainte de a te indrepta spre sala de sport. Scopul este de a minimiza deshidratarea - care poate provoca energie scazuta si crampe musculare sau spasme. De asemenea, ar trebui sa incercati sa ramaneti hidratat pe tot parcursul antrenamentului. Incercati sa beti apa la fiecare 15 pana la 30 de minute de activitate fizica intensa, mai ales daca transpirati abundent sau daca va antrenati intr-un mediu cu temperaturi ridicate.
Ce mancam dupa antrenament?
De multe ori, masa de dupa antrenament e neglijata, in speranta de a slabi mai repede. Acest lucru e unul gresit pentru ca musculatura are nevoie de refacere si refacerea se face tot cu ajutorul alimentatiei.
Masa de dupa antrenament  trebuie sa contina proteina usor digerabila. Ouale, iaurtul grecesc , carnea alba slaba ca puiul sau pestele alaturi de carbohitrati complecsi ca : quinoa sau orez brun  ce au rolul de a reface nivelele de energie sunt potrivit de consumat. Ai doar grija sa nu consumi cantitati mari de mancare pentru a nu-ti tulbura buna functionalitate a sistemului digestiv, mai ales daca te antrenezi seara.
Hidrateaza-te! E important sa inlocuiesti fluidele pierdute in timpul antrenamentului, asa ca nu uita sa bei apa!
Sportul e ideal pentru corp si minte. Nutritia adecvata face ca sportul sa aiba efectul maxim asupra sanatatii noastre!
Spor la miscare!

Sfatul nutritionistului
Liana Contiu